Webbulvar.hu 2011.09.05.
2011.09.05. 15:14
"A sejtetés több, mint a nyílt meztelenség"
Színpadon vetkőzne, újságban semmi pénzért Szinetár Dóra
A vetkőzés, a meztelenség mindig is megosztotta a hírességeket ugyanúgy, ahogy a közönséget is, de vajon mit mond erről a kérdésről az egyik legnépszerűbb színészházaspár, Szinetár Dóra és Bereczki Zoltán?
"Egy férfimagazin biztosan nem tudna rávenni, hogy anyaszült meztelenre vetkőzzek, de egy rendező igen" - vallotta be Szinetár Dóra, akit egyébként még sosem lehetett teljesen pucéran látni sem színpadon, sem filmben, de alsóneműben rendszeresen feltűnik a Koldusoperában.
A színésznő a TV2 Magellán című műsorában fejtette ki, mi ennek a különös kettősségnek az oka. Bármily meglepő, a szégyenlősségnek van hozzá a legkevesebb köze. "Ha művészileg vagy egy irodalmi mű okán annak indokolt helye van, hogy valaki levetkőzzön, akkor azt gondolom, hogy a színház vagy egy film egy más közeg. Láttam már olyan vetkőzést, amiről azt gondolom, hogy fontos része volt az előadásnak, és láttam olyat is, ami teljesen felesleges volt - taszított is, mint nézőt" - vallotta be.
A színésznő épp ezért nem tiltakozott akkor sem, amikor a Koldusoperában kiderült, hogy bugyiban és melltartóban kell a színpadra lépnie, pedig az első próbák alatt még kombiné lett volna rajta. Csakhogy amint mesélte, az egyik próbán valami gond volt a jelmezzel, és a kényszer úgy hozta, hogy a szokottnál kevesebb ruhadarab maradt rajta - a kollégák előtt amúgy sem érezte, hogy takargatnia kellene magát.
"A Rómeó és Júliában is egy szál lepedőben voltam a színpadon, és látszik, hogy az ember meztelen, de nem látszik, amit nem feltétlenül mutogatnék magamból a strandon sem" - tette hozzá.
Mindezzel együtt azonban azt is nevetve mesélte a riportműsorban, hogy nézőként sokkal inkább azt tapasztalja: a teljesen meztelen női testnek inkább elrettentő szerepe van, mintsem a vágykeltés, utóbbira gyakrabban használják a rendezők a sejtetés technikáját, és ez jobb hatással is van a nézőkre. "A teljes meztelenséggel a kiszolgáltatottságot ábrázolják" - mondta.
Egyetértett vele férje, az ugyancsak népszerű színész, Bereczki Zoltán, aki viszont meglepő módon sokkal szégyenlősebbnek tartja magát Dóránál. Ennek ellenére Janza Katával anyaszült meztelenül ül egy fürdőkádban estéről estére a nézők előtt, a legtöbb, amit a szemérmességért tehet, az a vastag fürdőhab, valamint annyi, hogy a nézőknek háttal lép ki a kádból, a derekára azonnal törülközőt csavarva.
"Az elején ez nehézséget okozott és meg kellett okolnunk magunknak, hogy miért kell ez, de azt gondolom, hogy annyit ad magának a jelenetnek a bensőségességéhez, hogy azt mondtam, le kell győzni ezt a szégyenlősségemet" - árulta el a színész, hozzátéve ugyanazt, amit élete párja is elmondott: ha valamit csak sejtetünk, az többet ad, mint az, ha direktben megmutatnánk. A legjobban mégis a lélek lemeztelenítésétől fél, ami nehezebb, mint kimászni egy fürdőkádból egy törülközővel körbetekerve.
|